2025/01/14 更新

写真a

ウェイン マルコム
ウェイン マルコム
Wayne Malcolm

学位

  • Doctor of Education   課程 ( 2018年7月 )

研究キーワード

  • Global Competence

  • Leadership Studies and Education

  • Curriculum Development

  • Qualitative Research Methods

  • Speaking Skills - Practice and Assessment

研究分野

  • 人文・社会 / 外国語教育  / Global Competence, Intercultural Communication, Language Education and Curriculum, Leadership and Professional Development

学歴

  • University of Phoenix   University of Phoenix   Doctorate of Education - Educational Leadership, Curriculum and Instruction   博士課程   卒業

    2009年5月 - 2018年7月

  • シラキュース大学   政治学   政治学専攻   卒業

    - 1997年5月

  • フェニックス大学   経営学研究科   経営学専攻   修士課程   修了

    - 2005年11月

経歴

  • 秋田大学   非常勤講師

    2008年4月 - 2012年3月

  • 国際教養大学   非常勤助教

    2008年4月 - 2012年3月

  • 福井大学   講師

    2012年4月 - 2018年8月

  • 福井工業大学   基盤教育機構   助教

    2018年9月 - 現在

所属学協会

 

論文

  • 変化の時代におけるカリキュラム改革 査読

    マルコム、ウェイン

    福井工業大学研究紀要 第54号 2024   54   185 - 192   2024年10月

     詳細を見る

    カリキュラムの開発とは、生徒が成功するために必要なものだけでなく、教師や教育界全体が必要とするものについても、常に探求し、実験し、実施し、考察する包括的なプロセスである(Richards, 2001)。カリキュラム・ドキュメントは、コースを受講する学生のためのガイダンスであると同時に、教育機関全体のビジョンやミッション・ステートメントとしての役割も果たす。これは、教育界を率いる管理者、教師、一般教育者といった現役の専門家によって、より多くの部分に分割される。彼らはこれらの部分をより管理しやすい部分に洗練させ、最終的にはすべてを具体的な授業目標、内容、教材に成形する。どのような状況であれ、アイデア出しから実施、そして反省、また戻るというプロセスがある。これは絶え間ないプロセスであり、どの段階においても積極的かつ批判的な関与が必要である。しかし、たとえその既知の快適なプロセスに機能不全の要素があったとしても、既知の快適なものを繰り返すことには危険が伴う。本稿は、外的要因が漸進的な変化を求めているにもかかわらず、組織の風土や風潮が、内容にとどまろうとする場合に、カリキュラム改革の課題を明らかにし、それに立ち向かう試みである。

  • When We Started Using the United Nations Sustainable Development Goals (UNSDGs) as a Way to teach English

    Wayne Malcolm, Richard Kaminski, and Edwin Hart

    Memoirs of Fukui University of Technology   53   228 - 238   2023年4月

  • Theories in Practice: Global Competence Advice from Wayne Malcolm 招待

    マルコムウェイン

    The University Grapevine: For University English Language Teachers   11   6 - 7   2022年9月

  • Student Voices Guiding Class Content in a PBL English Classroom 査読

    Wayne Malcolm,Christopher Hennessy

    JALT2017 Postconference Publication   1   248 - 254   2018年8月

書籍等出版物

  • Getting on Board: A Phenomenological Approach to a Critical Friendship Between Leaders 査読

    Dawn Lucovich and Wayne Malcolm( 担当: 共著 ,  範囲: Author)

    Adrianne Verla Uchida/Jennie Roloff Rothman for Candlin & Mynard  2023年  ( ISBN:9798861658867

     詳細を見る

    Part of the Life and Education in Japan series by Candlin & Mynard, the book consists of chapters about professional development, critical friendships, and reflective practice. I co-authored a chapter focused on leadership in an organization and how leaders can develop via interacting with colleagues as critical friends.

  • A Passion for Japan: A Collection of Personal Narratives

    マルコムウェイン( 担当: 分担執筆 ,  範囲: Passion in a Community: Finding My Japan Through JALT)

    John Rucynski / Blue Sky Publishing  2022年  ( ISBN:9784991150739

MISC

講演・口頭発表等

  • UNSDGs in Our English Language Classrooms

    Edwin Hart, Richard Kaminski, and Wayne Malcolm

    PanSIG2024 - Getting Back to Basics  2024年5月  NPO JALT PanSIG Executive Committee

     詳細を見る

    The United Nations Sustainable Development Goals (UNSDGs) have become ubiquitous throughout many sections of our society, industries, and fields of study. As language educators, we are on the front lines of building a world that understands and communicates using this language of sustainability. Japan’s business community is seeking a labor force that can understand global issues and interact in such a way that allows Japan to grow, innovate, and be sustainable. All levels of education, in particular tertiary, are being asked to develop and train global human resources (global jinzai) because the language of the global marketplace will be the UNSDGs. In this session, we will bring participants into our classrooms to show how we teach English using the UNSDGs. Participants will see how we used task-based and project-based learning techniques to get the students to understand and present complex ideas using simple English. Students participated in debates, made short documentary videos of local businesses, and led interactive discussions to try and achieve the objective. Initiatives like the UNSDGs can seem daunting to implement, but if you want to see, share, and create methods to incorporate these goals into your context, this session will be for you.

  • Expanding Personal Horizons: Critical Friendships as a Means of Reflective Teacher Development in Japan 国際会議

    Adrianne Verla Uchida, Jennie Roloff Rothman, and Wayne Malcolm

    [2024 ICER] The 24th International Conference on Education Research (ICER)  2024年7月  Education Research Institute of Seoul National University

     詳細を見る

    I spoke about connection leaders through critical friendships and such a process can be a rewarding professional development experience.

  • Discussing Conference Planning

    Wayne Malcolm

    49th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition  2023年11月  Japan Association for Language Teaching (NPO JALT)

  • JALT2022 Closing Ceremony 国際会議

    マルコムウェイン

    48th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition  2022年11月 

  • When the Macro-Context Drives Changes in the Classroom: Reporting on Two Cases 招待

    マルコムウェイン

    The 61st JACET International Conference (Online, 2022)  2022年8月  Japan Association of College English Teachers (JACET)

  • A 4-Skills Approach to Language Learning Using the UNSDGs 招待

    マルコムウェイン

    SPELT 2-Hour Webinar  2022年8月  Society of Pakistani English Language Teachers

  • Unpacking Global Competence as a Guiding Philosophy

    マルコムウェイン

    The 29th Korea TESOL International Conference: More than Words: Teaching for a Better World  2022年5月  KoreaTESOL

  • Are We A Professional Learning Community? 国際会議

    マルコムウェイン

    Global Japan and Academia during Covid: International Symposium  2022年3月  Center for Global Research Initiatives, Kobe University

  • Panel Discussion: Future Perspectives of Language Teaching and the Role of the Professional Organization 招待 国際会議

    マルコムウェイン

    NELTA International Virtual Think-In 2022  2022年3月  NELTA

  • Task-Based Learning, Problem-Based Learning, and Project-Based Learning: An Explainer of Methodologies (MET 49)

    マルコムウェイン

    18th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching (Virtual)  2022年2月  IDP Education (Cambodia)

  • Building a Globally Competent Workforce through Study Abroad: Findings from a Case Study

    Wayne Malcolm

    JALT Study Abroad Conference 2018 

  • Creating Globally Competent Human Resources - Findings from a Qualitative Case Study

    Wayne Malcolm

    The 5th Annual Conference on Global Higher Education  

▼全件表示

 

担当経験のある授業科目

  • ベーシックコミュニケーション

    機関名:福井工業大学

  • テクニカルコミュニケーション

    機関名:福井工業大学

  • リスニング

    機関名:福井工業大学

 

学術貢献活動