2021/05/27 更新

写真a

クリストファー ピロット
クリストファー ピロット
Christopher Pirotto

学位

  • 学士 (政治学)   課程 ( 2009年9月   カリフォルニア大学校サンディエゴ校 (UCSD) )

  • 修士(政治学)   課程 ( 2016年8月   サンディエゴ州立大学 )

  • 修士(英語教授法)   課程 ( 2020年7月   バーミンガム大学 )

研究キーワード

  • 教育

  • 公共政策

  • 第二言語習得

研究分野

  • その他 / その他  / 語学教育

学歴

  • カリフォルニア大学校サンディエゴ校   政治学科   卒業

    - 2009年9月

  • サンディエゴ州立大学   政治学科   修士課程   修了

    - 2016年8月

経歴

  • 英会話学校(国内)   英会話講師

    2011年8月 - 2014年10月

  • 福井工業大学   基盤教育機構   助教

    2015年4月 - 現在

所属学協会

  • 全国語学教育学会

    2016年10月 - 現在

  • 全国語学教育学会 福井支部

    2016年10月 - 現在

  • 全国語学教育学会 大学外国語教育研究部会

    2016年10月 - 現在

  • 全国語学教育学会 試験と評価研究部会

    2016年10月 - 現在

  • 韓国 TESOL

    2018年9月 - 現在

委員歴

  • 年次国際大会審査員会委員長  

    2018年1月 - 現在   

  • 会計士  

    2017年8月 - 2018年10月   

  • プログラム委員長  

    2018年11月 - 現在   

  • OnCUE Journal Distribution Coordinator  

    2019年1月 - 現在   

 

論文

  • Device of communication to deepen learning 査読

    Takashi Akazawa, Christopher Pirotto, and Takayuki Kumagai

    福井工業大学研究紀要 ( 50 ) 378 - 383   2020年10月

  • A Comparison of Japanese EFL Learners Expectations and Realities from a Short-Term Study Abroad Program

    Christopher Pirotto

        2020年7月

  • Comparison of Responses to Truancy in Japan, the United Kingdom, and the USA 査読

    Takashi Akazawa, Christopher Pirotto, Sam Thomson, Takayuki Kumagai

    福井工業大学研究紀要 ( 49 ) 355 - 361   2019年12月

  • Student SLA Beliefs at Two Japanese High Schools 査読

    Christopher Pirotto, Christine Pemberton

    福井工業大学研究紀要 ( 49 ) 232 - 241   2019年12月

  • Quantitative Methods: Mistakes to Avoid 査読

    Christopher Pirotto & Robert Dykes

    OnCUE Journal Special Issue ( 1 ) 176 - 184   2019年12月

  • Learners' beliefs about language learning: A factorial investigation 査読

    JALT 2018: Diversity and Inclusion   162 - 168   2019年8月

  • A Factorial Investigation into the English Language Learning Anxiety of First-Year University Students in Japan 査読

    Christopher Pirotto

    福井工業大学研究紀要 ( 48 )   2018年6月

  • Investigating Language Proficiency and Learning Style Preference 査読

    Bradford Lee, Christopher Pirotto

    福井工業大学研究紀要 ( 47 )   2017年5月

  • Tertiary-level English Education in Japan: A Study on Motivational Factors 査読

    Bradford Lee, Christopher Pirotto

    福井工業大学研究紀要 ( 47 )   2017年5月

  • Japan's Population Crisis: Determining the effectiveness of Japanese population policy

    Christopher Pirotto

        2016年8月

▼全件表示

MISC

  • Complexity in Classroom Foreign Language Learning Motivation: A Practitioner's Perspective from Japan (Richard Sampson)

    JALT Journal ( 40 ) 57 - 59   2018年5月

講演・口頭発表等

  • Expectations and Realities of a Short-Term Study Abroad Program 国際会議

    Christopher Pirotto

    第46回全国語学教育学会年次国際大会 

  • How to prepare the FLCAS for use in Japan

    Robert Dykes, Christopher Pirotto

    45th Annual International Conference on Language Teaching and Learning  全国語学教育学会

  • FLCAS: A comparison of three models revisited

    Robert Dykes, Christopher Pirotto

    44th Annual International Conference on Language Teaching and Learning  全国語学教育学会

  • Learner's beliefs about language learning: A factorial investigation

    Christopher Pirotto

    44th Annual International Conference on Language Teaching and Learning  全国語学教育学会

  • Identifying ELL anxieties in the tertiary-level EFL classroom 国際会議

    Christopher Pirotto

    26th Korea TESOL International Conference  Korea TESOL

 

担当経験のある授業科目

  • TOEIC I, II, III, IV

    機関名:福井工業大学

  • ベーシックコミュニケーションⅠ・Ⅱ

    機関名:福井工業大学

  • リスニングⅠ・Ⅱ

    機関名:福井工業大学