学位
-
学士 (政治学) 課程 ( 2009年9月 カリフォルニア大学校サンディエゴ校 (UCSD) )
-
修士(政治学) 課程 ( 2016年8月 サンディエゴ州立大学 )
-
修士(英語教授法) 課程 ( 2020年7月 バーミンガム大学 )
2022/01/12 更新
学士 (政治学) 課程 ( 2009年9月 カリフォルニア大学校サンディエゴ校 (UCSD) )
修士(政治学) 課程 ( 2016年8月 サンディエゴ州立大学 )
修士(英語教授法) 課程 ( 2020年7月 バーミンガム大学 )
公共政策
教育
第二言語習得
その他 / その他 / 語学教育
カリフォルニア大学校サンディエゴ校 政治学科 卒業
- 2009年9月
サンディエゴ州立大学 政治学科 修士課程 修了
- 2016年8月
英会話学校(国内) 英会話講師
2011年8月 - 2014年10月
福井工業大学 基盤教育機構 助教
2015年4月 - 現在
全国語学教育学会 福井支部
2016年10月 - 現在
全国語学教育学会
2016年10月 - 現在
全国語学教育学会 試験と評価研究部会
2016年10月 - 現在
全国語学教育学会 大学外国語教育研究部会
2016年10月 - 現在
韓国 TESOL
2018年9月 - 現在
年次国際大会審査員会委員長
2018年1月 - 現在
会計士
2017年8月 - 2018年10月
プログラム委員長
2018年11月 - 現在
OnCUE Journal Distribution Coordinator
2019年1月 - 現在
Interest Learning and Ingenuity in Toys 査読
Takashi Akazawa, Christopher Pirotto, Kiyotaka Yamashita
福井工業大学研究紀要 ( 51 ) 217 - 222 2021年9月
Device of communication to deepen learning 査読
Takashi Akazawa, Christopher Pirotto, and Takayuki Kumagai
福井工業大学研究紀要 ( 50 ) 378 - 383 2020年10月
A Comparison of Japanese EFL Learners Expectations and Realities from a Short-Term Study Abroad Program
Christopher Pirotto
2020年7月
Comparison of Responses to Truancy in Japan, the United Kingdom, and the USA 査読
Takashi Akazawa, Christopher Pirotto, Sam Thomson, Takayuki Kumagai
福井工業大学研究紀要 ( 49 ) 355 - 361 2019年12月
Student SLA Beliefs at Two Japanese High Schools 査読
Christopher Pirotto, Christine Pemberton
福井工業大学研究紀要 ( 49 ) 232 - 241 2019年12月
Quantitative Methods: Mistakes to Avoid 査読
Christopher Pirotto & Robert Dykes
OnCUE Journal Special Issue ( 1 ) 176 - 184 2019年12月
Learners' beliefs about language learning: A factorial investigation 査読
JALT 2018: Diversity and Inclusion 162 - 168 2019年8月
A Factorial Investigation into the English Language Learning Anxiety of First-Year University Students in Japan 査読
Christopher Pirotto
福井工業大学研究紀要 ( 48 ) 2018年6月
Investigating Language Proficiency and Learning Style Preference 査読
Bradford Lee, Christopher Pirotto
福井工業大学研究紀要 ( 47 ) 2017年5月
Tertiary-level English Education in Japan: A Study on Motivational Factors 査読
Bradford Lee, Christopher Pirotto
福井工業大学研究紀要 ( 47 ) 2017年5月
Japan's Population Crisis: Determining the effectiveness of Japanese population policy
Christopher Pirotto
2016年8月
Complexity in Classroom Foreign Language Learning Motivation: A Practitioner's Perspective from Japan (Richard Sampson)
JALT Journal ( 40 ) 57 - 59 2018年5月
Expectations and Realities of a Short-Term Study Abroad Program 国際会議
Christopher Pirotto
第46回全国語学教育学会年次国際大会
How to prepare the FLCAS for use in Japan
Robert Dykes, Christopher Pirotto
45th Annual International Conference on Language Teaching and Learning 全国語学教育学会
FLCAS: A comparison of three models revisited
Robert Dykes, Christopher Pirotto
44th Annual International Conference on Language Teaching and Learning 全国語学教育学会
Learner's beliefs about language learning: A factorial investigation
Christopher Pirotto
44th Annual International Conference on Language Teaching and Learning 全国語学教育学会
Identifying ELL anxieties in the tertiary-level EFL classroom 国際会議
Christopher Pirotto
26th Korea TESOL International Conference Korea TESOL
TOEIC I, II, III, IV
機関名:福井工業大学
リスニングⅠ・Ⅱ
機関名:福井工業大学
ベーシックコミュニケーションⅠ・Ⅱ
機関名:福井工業大学